en dag i taget! fläskfia talar

Idag är det andra dagen påp våran väg till vårt nya lite hälsosammare liv. Idag har det gått betydligt bättre en igår, känns det som - kanske beor på att jag inte fått i mig mer än 2 koppar kaffe och en liten smörgås. Det är väl inte så bra det heller kanske, inte speciellt hälsosamt i allafall.

Som ni märker är båda av oss två lata fläskberg som inte verkar göra så mycket åt saken låter det kanske som? Vi tar verkligen det här från ruta ett så ni får se hur vi beter oss nu och om vi/ni märker skillnad på våran levnadsstil. Men vi håller faktiskt på att jobba upp en struktur med kost, träning m.m som vi kommer följa och lägga upp i bloggen snart framöver hoppas jag. Just nu försöker vi bara peppa varandra till att röra på oss och välja bättre alternativ.

I kväll ska jag och min kompanjon fläskmaja jobba lite på det här vilket ska bli skoj. Samt förhoppningsvis lägga upp era och våra egna tips och råd innom hälsa och kost om komentarer och mail flyter på som det gjort hitills!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vägde 76 kg i fjol och väger idag mellan 58-59 kg. Jag gick 1h promenad varje dag för att bränna fett och tränade styrka för att bli fast i kroppen. undvek alkohol förutom vissa speciella tillfällen. Åt kött kyckling fisk grönsaker cousecouse eller bulgur istället för pasta,ris,potatis. Skippade såser läsk men drack i stället kolsyrat vatten och hade vinäger eller keso till maten. chips och godis kan lätt bytas ut mot kaffe,thé nötter och frukt.

asa jobbigt i början men nu är jag inte sugen på något av detta men kan välja det ibland, nu när jag inte är beroende av det. Kommer defenetivt titta in i bland för att se hur det går och ge tips och ta emot! kram

2009-11-13 @ 17:02:48
Postat av: Nicole

Fin blogg!

2009-11-13 @ 17:30:17
URL: http://nicolefredlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0